خرید بهترین لایت کیور

ساخت وبلاگ

کاربرد لایت کیور در دندانپزشکی و تقاوت آن با لیزر

 

کامپوزیت یکی از روشهایی نوین برای ترمیم دندان اسیب دیده هست که مشکل همرنگ نبودن مواد با دندان را برطرف کرده و باعث تمایل بیشتر دندانپزشکان و بیماران هست که دندانپزشکان از این روش برای پر کردن دندان استفاده میکنند و برای خشک کردن کامپوزیت از وسیله ای بسیار کاربردی به نام لایت کیور استفاده می کنند.

عملکرد لایت کیور به گونه ای است که با ساطع کردن نور باعث خشک کردن مواد می شوذد و نکته ای که در استفاده از لایت کیور وجود دارد این است که نور ساطع شده از آن ضرری برای انسان ندارد.

تاباندن نور از لایت کیور برای سفت شدن کامپوزیت باید با دقت بالایی انجام شود  که دکمه های موجود برروی لایت کیور تاباندن نور را کنترل میکنند. در حین استفاده از لایت کیور باید از عینک رنگی برای محافظت در برابر پلیریزاسیون استفاده نمود.

لایت کیور دستگاهی پر کاربرد در تجهیزات دندانپزشکی می باشد که برای استریل کردن آن باید از اتوکلاو استفاده نمود.نکته قابل توجه این است که به هیچ عنوان نباید از حرارت خشک برای استریل کردن آن استفاده نمود زیرا باعث اسیب به دستگاه شما میشود و عمر دستگاه را کم می کند.

در مقایسه لایت کیور و دستگاه لیزر باید این نکته روخاطر نشان کرد که هر دو دستگاه های متفاوتی هستند ولی درمان هایی که با لایت کیور انجام میشود با لیزر هم قابل انجام است و البته لیرز کاربردهای گسترده تری در علم پزشکی دارد.

از انواع بسیار قدرتمند دستگا های لایت کیور موردی از آن است که مواد دندانی رو در یک تا 3 ثانیه  محکم میکند که عدم استفاده از آن بسیار مفیدتر است زیرا سفت کردن در این مدت زمان بسیار کم نیاز به تاباندن اشعه بیشتری دارد و گرمای بیشتری تولید و باعث ایجاد حساسیت های بعد از اتمام کار میشود. بهترین روش این است که سر دستگاه را از دندان دور نگه داریم و بعد ارام ارامبه دندان بیمار نزدیک کنید و سر حوصله و فرصت کافی این کار را انجام دهیم.

انواع لایت کیور در دونوع هالوژنی و دیودهای تابنده نور هستند.نوع دوم لایک کیورها یعنی دیودهای تابنده نور به نحوی عمل میکنند که به خودی خود گرمایی تولید نمی کنند ولی نوع هالوژنی آنها از خود گرمای زیادی تولید میکند به گونه ای که حتی نمیتوان در بعضی از موارد به انها دست زد.

 

 

خرید بهترین لایت کیور...
ما را در سایت خرید بهترین لایت کیور دنبال می کنید

برچسب : خرید لایت کیور,قیمت لایت کیور دندانپزشکی,قیمت لایت کیور,لایت کیور دندانپزرشکی,لایت کیور, نویسنده : لایت کیور dandanteb01 بازدید : 88 تاريخ : شنبه 9 تير 1397 ساعت: 19:35